Sterkte met thuiskomen!

bloeiende hortensia's
bloeiende hortensia’s
frisse tinten wit
frisse tinten wit

Sterkte met thuiskomen, dat is wat mijn zus mij mailt.
Ja, ik ben weer thuis.Terug van fietsen naar de Bodensee.
Het is waar, weer thuis zijn moet wel even wennen.
Niet meer elke dag fietsen, dat voelt raar, ik merk dat ik het fietsen mis..
Na het verblijven in zoveel B & B kamers lijkt ons huis wel gegroeid, zo groot lijkt het.
En als ik wakker word dan denk ik, “Waar ben ik?”
Ach ja, we hebben ook in zoveel bedden geslapen..

Het is fijn weer thuis te zijn en een praatje met de buren te maken.
En wie komt daar aan? Het is onze dochter met de kleine Jolijn, 17 maanden oud.
Jolijn lacht zo lief naar ons, wat ben ik gek op haar!
Wat een wonder, kijk nu toch, die kleine dappere schat, ze loopt de hele kamer door!
Nog wel een beetje wankel maar o zo mooi, ze straalt en wij? Wij stralen ook en moedigen haar aan. Ik neem haar mee naar boven om speelgoed te halen. Maar Jolijn staat stil in de gang en ze kijkt om.
“Mama, waar ben je nu, is het wel goed, ga je even mee”? C komt en Jolijn geeft mij een handje en loopt blij mee.

De natuur in de tuin heeft ook niet stilgestaan.
Ik zie prachtige hortensia’s, frisse tinten wit en van roze naar lila en blauw wat mooi!
Al deze bloemen samen geven de tuin een feestelijk gezicht.

Dit is nog eens thuiskomen!
We zetten de stoelen buiten.
Het is stil, de vogels fluiten
Wat geniet ik toch van al dit moois.
We hoeven niks meer te zeggen.

Jolijn zet haar eerste stapjes
Jolijn zet haar eerste stapjes
Geef een reactie

