Kleinkinderen… wat een plezier en ontspanning!

Er was een tijd dat ik al die enthousiaste opa’s en oma’s om me heen maar wat overdreven vond. Voor mij hoefde het nog niet zo nodig. Ik vond het wel best dat ik nog geen oma was. Ik werkte nog, had overdag genoeg kinderen om me heen en … ik dacht:”Dat komt later wel, alles op zijn tijd”. Ik heb mijn werk op school met veel plezier gedaan, miste kleinkinderen nog niet en ik groeide langzaam toe naar de afronding van mijn werk.

Maar toch, toen het eerste kleinkind verwacht werd, voelde ik me van binnen wel heel warm worden, ik merkte dat ik het dus wel heel fijn vond. En.. ach nu neem ik al die gedachten dus maar terug want oma zijn, ik geniet er enorm van en ik ben zeker super enthousiast als ik aan mijn prachtige kleinkinderen denk.

Ik weet nog goed toen ons eerste kleinkind geboren werd, nu 4 jaar geleden, hoe dat voelde. We kregen een telefoontje dat het kleine meisje, Sara geboren was, ik had eigenlijk de griep, lag in bed in ons huisje in Goedereede.

Maar, als vanzelf gleden mijn benen uit bed, snel aankleden en er naartoe! We moesten even zoeken, midden in de nacht naar het ziekenhuis in dat stille Dirksland. We liepen snel door de vreemde lange gang naar zachte geluiden en..daar was ze dan dat ontzettend kleine grote wonder, wat een schat..! Ik kon niets anders doen dan haar in mijn armen, hart en leven sluiten, ze hoorde als vanzelf bij ons, niet weg te denken.. Ja, zo was het toen en zo is het ook steeds weer gegaan. Ik was oma geworden!

Jolijn
Jolijn

Vorig jaar, 7 februari, wat fantastisch, kleine Jolijn werd geboren! Wat waren we blij, zo’n lief groot wonder,ze was nog maar net thuis en ik mocht ook haar al in mijn armen en hart sluiten. Ik was er stil en onder de indruk van. Wat ook heerlijk dat Jolijn zo dichtbij woont, op loopafstand!

Maar, we zijn er echt nog niet, want 27 mei in 2013 kreeg Sara haar zusje Lizzie, wat een rijkdom.

En.. als klap op de vuurpijl, op 12 maart 2014 is onze kleinzoon kleine Quinten, geboren! Nu een jongen tussen al zijn nichtjes!

Quinten
Quinten

Steeds opnieuw voel ik me warm en rijk worden met deze schatten. Wat zijn we blij met hen allemaal en met hun ouders natuurlijk! Ik vind het zo mooi en leuk dat ze allemaal zo bijzonder en ook zo verschillend zijn. En wat ga je daar toch van genieten. Ik denk aan die lieve mooie Jolijn, gisteren nog, wat loopt ze fier door de kamer en wat begint ze al lekker te babbelen en te reageren! Ze speelt zo heerlijk en ze kijkt je zo lief aan..

“Wat gaat er toch allemaal in dat bolletje om?” denk ik dan. Ik ben altijd zo blij als ik haar zie. Ik denk ook aan de leuke filmpjes die we krijgen.

En Jolijn die al zo knap op de mondharmonika speelt in zo’n goed ritme passend bij het gitaarspel van haar trotse papa, dat belooft wat in de toekomst!

Ik denk ook aan vorige week. Sara gaf een heuse voorstelling, op K3 muziek dansen samen met haar eenjarige zus Lizzie. Wat een schattig gezicht! Lizzie die op haar manier haar grote zus probeert na te doen, wat hebben we gelachen samen, het “publiek” was wel heel erg enthousiast, wilde wel mee dansen. Maar dat kan natuurlijk niet, dat hoort niet bij zo’n voorstelling. Die kleine Lizzie, wat een heerlijke schat met zo’n eigen willetje, ze weet goed wat ze wel en niet wil!

Zopas kreeg ik een mail, “Quinten die kan er ook al wat van, hij houdt zijn eigen flesje al vast en hij wil niets liever dan zich omrollen!” Ja ja zo begint het, en steeds weer kijken we met verbazing naar alles wat de kleintjes laten zien. Ik voel me rijk met onze heerlijke kleinkinderen en iedere keer weer als ik ze zie dan voel ik me warm en blij worden. Als we op ze mogen passen ervaar ik het als een feest en wat hebben we dan veel plezier het geeft ook zoveel ontspanning!

Ja, het is toch echt wel heel heerlijk om oma te mogen zijn en.. ik hoop ze ook meer dan kostbaar goed mee te kunnen geven in hun leventje..

Sara en Lizzie
Sara en Lizzie
Geef een reactie

