Spa Loppersum compleet ontspannen

spa loppersum

Nu pas is het winters en echt koud.  Naar buiten gaan, zou ik vandaag wel willen. Maar er is nog iets anders dat trekt. Al een jaar lang ligt het vergeten in mijn kast. Een sauna bon voor twee personen die ik kreeg van collega’s toen ik afscheid nam van mijn werk als leerkracht. Wat een feest was dat warme afscheid, als ik er aan terug denk krijg ik het er weer warm van. Maar nu is het koud. Ik doe het doosje open en haal er de sauna bon uit. Die werkelijke warmte,  gaan we vandaag halen.

In het doosje zit een boekje met allemaal gelegenheden waar de bon te besteden is.  Ik kies een plaats in de buurt waar de sauna’s niet al te heet zijn en waar we ook lekker kunnen zwemmen en relaxen.

Ik weet het al. We gaan naar Spa Loppersum. http://www.spa-beautyloppersum.nl/  We zitten in de auto en ik geniet van het pure weidse Groninger land. Wat een ruimte is het hier!  Veel groen land, mooie luchten en grote boerderijen. We zien bedrijfsauto’s bij een gas reduceer station. Weg is mijn positief gevoel.  Het voelt niet goed, al die  vele gasboringen hier in dit frisse land. Er wordt niet eerlijk met de Groningers om gegaan. Daar is toch ruimte genoeg? Zo wordt er gedacht en gehandeld maar naar de Groningers wordt niet geluisterd, als het jezelf maar niet raakt..   Vandaag wil ik geen last hebben van deze gedachten,  ik parkeer ze.

We rijden de mooie plaats Loppersum binnen.  Ik zie mooie ruime straten, huizen en de romaanse  Petrus en Pauluskerk. Hier vlakbij moeten we zijn.  Naast Hotel Spoorzicht, dat eens het Raadhuis van Loppersum was.  Ik hoor vertellen dat hier zaterdag 18 januari  een open dag was om de hernieuwde Spa te bezichtigen  Alles is hier super nieuw verbouwd.  We lopen langs de pas geplante  winter viooltjes naar de entree.  Het is hier rustig en we worden welkom geheten. Ik merk dat de mevrouw achter de balie ook nog moet wennen aan hoe alles werkt. Ik verwonder me over de mooie bloemstukken.  Aan de wand hangt een  kopie van  een bekend schilderij, er zit beweging in. We kunnen ons omkleden in een  mooie nieuwe kleedruimte. Er zijn voor warme kleuren gekozen. Via een lange gang wordt het ons duidelijk waar we moeten zijn. Op bordjes staat aangegeven waar het restaurant is en waar de sauna ruimtes zijn.

We lopen nu door een deur naar buiten. Ik kijk naar boven en zie achter een raam het oude wapen van Loppersum, een kruislings geplaatste sleutel en zwaard, mooi!  Nu lopen we het nieuwe  spa gedeelte binnen.  Oei, wat is het  gelijk al heerlijk warm en wat ruikt het hier lekker! Het ruime zwembad trekt, maar we gaan eerst douchen. We beginnen met het voetenbadje waarna we de stoomcabine in gaan.  Heerlijk, dat warmt lekker op, ik voel de warme stoom en adem de hete nevel in. Wat is dit heerlijk en verruimend.  Het is heel rustig vandaag. We treffen het, alles is hier zo super nieuw, het lijkt alsof we de sauna’s in kunnen wijden!  Er is een Turks stoombad en er zijn verschillende type sauna’s van 75%, 80%, en 95%. Er is ook een prachtige ruime relaxruimte met behaaglijke ligbanken.  Ook hier zijn de kleuren goed op elkaar afgestemd met sierlijke bloemstukken.

Ach, wat is alles hier mooi en nieuw en.. nog heel stil. In de relaxruimte is het nu niemand, we hebben de ruimte voor ons zelf. En als we een sauna binnen komen is er ook alle rust en privacy. Er zijn, nu alles hier nog maar net geopend is, nog maar enkele bezoekers. We maken een praatje met elkaar en we zijn het met elkaar eens dat alles er veelbelovend uit ziet. Je merkt dat er nog enkele puntjes op de i gezet moeten worden.  Bijvoorbeeld bij het afstapje naar beneden bij het zwembad moet je echt wel voorzichtig lopen,  het kan daar nat en glad zijn..  het oppervlak hier  zou wel een beetje stroever kunnen..?  Ik mis ook nog een prullenbak, spiegel en toilettafel met haardroger in de kleedruimte. Maar goed, dat zijn natuurlijk die puntjes die nog afgewerkt zullen worden.  We genieten volop van alles wat mogelijk is, de sauna’s, de relaxruimte en het zwembad.  Wat ben ik blij dat het allemaal goed voelt en dat dit alles weer mogelijk is.

Het is half vijf. Je kunt hier zo veel heerlijke behandelingen reserveren. Ik heb een Hamam behandeling gereserveerd.  Ik heb er zin in. Het is een authentiek Oosters scrub ritueel  waarbij veel water gebruikt wordt en olijfoliezeep. Na de vakkundige massage van Evelien en al dat spoelen van dat zachte water, merk ik dat ik bijna in slaap val. Zo ontspannend werkt dit alles!  We lopen door de donkere binnentuin  en zien de zo mooie kerktoren met de verlichte wijzers van de klok. Ik vind het een mooi gezicht! In het gezellige restaurant installeren we ons bij de open haard die warm rood oranje vlammen geeft. Ik zie hier veel warme kleuren, rood, geel groen schijnsel bij de lampjes. We lezen wat en  krijgen als afsluiting van de Hamam behandeling een kopje Turkse thee met een stukje Turks fruit.  We hebben dorst gekregen, drinken nog iets en gaan hier ook lekker eten. De bediening is heel vriendelijk en het scholletje, de krokante frietjes, ja alles smaakt heerlijk. We gaan weer de sauna in. Wat is dit alles rustgevend en het werkt relaxed.  Maar aan alles komt een eind, het is tijd om te vertrekken.  Nu nog even douchen , aankleden en afrekenen.

Rozig zitten we weer in de auto. Door de donkere eindeloosheid met enkele lichtjes van boerderijen, rijden we naar huis. Ik ben benieuwd hoe het in dit gebied verder gaat met al die gasboringen en hoe Spa Loppersum er over een paar jaar uit ziet! Want, zoals we hoorden, wordt deze sauna nog verder uitgebreid. Dat zal zeker gasten trekken maar zoals het nu is , is het zeker al een bezoek waard! Wij vonden het heel plezierig en we wensen Spa Loppersum veel succes!

[Deze site volgen? Klik op volg in de zwarte balk bovenin]

 

 

Geef een reactie

