Lentezon geeft fleur en kleur.

O, wat heerlijk, ik voel de warme lentezon! Het lijkt alsof alles buiten anders is. Zopas fietste ik door de lanen die, gefilterd door zonlicht een milde gloed kregen. Wat mooi! De zachte kleuren, voorzichtig groen, de nog kale bomen waar lekker veel zon doorheen kan schijnen. Heel voorzichtig zijn de eerste knopjes in de takken te zien..

Sterrebos Groningen Zuid
Sterrebos Groningen Zuid

Ik verbaas me vandaag over de warmte en kracht die de zon nu geeft. Overal, ja werkelijk overal zie ik ze fleurig bloeien. De sneeuwklokjes hebben hun mooiste tijd gehad, de krokus popelt om zijn pracht met vele kleuren te laten zien. De gele narcis komt ook al boven.

En, hoor ik dat nu goed? Er roffelt een specht in de hoge boom en vogels dartelen en zingen hun lied! Hier hebben we allemaal op gewacht.
De winter heeft zijn werk goed gedaan. De natuur heeft gerust en zijn krachten weer opgedaan om voor groei te kunnen zorgen.
Heerlijk, dit doet ons allen goed.  Ik word er blij van, laat de lente en zomer maar komen!

Heresingel Groningen Zuid
Heresingel Groningen Zuid

( Deze site volgen? Klik op volg in de zwarte balk bovenin )

2 gedachtes over “Lentezon geeft fleur en kleur.

Geef een reactie

