Bike4travel en van alles wat.

Zopas fietste ik door het zonnetje naar de tandarts, zomaar op een doordeweekse dag. Het is stil op straat, ik zie alleen maar enkele ouderen. Ik ben me bewust dat anderen werken en .. ik ben vrij. In het begin was dat wennen, nu voelt het als bijzonder. “Wat doe je toch elke dag als je met pensioen bent?” Dit vroeg iemand ons. Ik begrijp die vraag, want toen ik nog werkte dacht ik ook dat er dan zeeën van tijd zouden zijn. Nu merk ik dat het waar is wat velen zeggen: “We hebben het gewoon druk.” Maak je geen zorgen, druk hebben we het echt niet, maar bezige bijtjes zijn we best. Gelukkig maar, de tijd vult zich vanzelf. Er komen weer nieuwe bezigheden op je pad en soms is het goed om eens ‘nee’ te leren zeggen. Wat doe je dan met je tijd? Ach, denk maar eens na. Er zijn altijd nog zoveel dingen die zijn blijven liggen tot later. Je herinnert je weer dat leuke plan wat je  graag ook eens zou willen doen. Tijd hebben voor jezelf, kinderen, kleinkinderen en anderen, het is een zegen! Zo gaat het ons ook. Ik kan natuurlijk allerlei bezigheden opnoemen, maar dat doe ik lekker niet. Het is maar saai te horen welke klussen er in en buiten het huis zijn. Afgelopen week was weer een gevuld kort weekje. Maandag gingen we naar ons huisje. Lekker, zin in zon en zee. Aan de lange autorit zijn we al lang gewend.  De stralenbundel van de vuurtoren in de verte trekt mijn oog. En dan ben ik blij dat ik ons gezellig stekje zie. In de auto kreeg ik al een telefoontje van Sara:”Oma, ben je er al, en neem je weer werkspulletjes mee?” O, wat geniet ik als ik dat stemmetje hoor. Op de achtergrond hoorde ik Lizzie roepen: “Mij, Lizzie ook!” Ja, die Lizzie, over een kleine drie maand twee jaar oud, wil in alles meedoen met haar grote zus. Ik ben blij als ik ze weer om me heen heb.

De zon is al onder als we door de duinen lopen van het waterwingebied op Goeree.
De zon is al onder als we door de duinen lopen van het waterwingebied op Goeree.

Wat heerlijk, de jas kan uit, de warme heldere zon schijnt. Het lijkt ook wel dat de zon die hier niet tegen gehouden wordt door huizen of bomen veel meer schijnt. Dit is plezierig weer om even in de tuin te werken. Daarna is er nog tijd om te wandelen door de duinen in het waterwingebied. Het is volle maan en muisstil, wat een sfeertje, we komen niemand tegen.

Aan de andere kant zien we de volle maan in het water glinsteren, het is nu lekker fris.
Aan de andere kant zien we de volle maan in het water glinsteren.

De winter is voorbij, lentekriebels worden wakker. Tijd om vakantieplannen te maken. Dit jaar half mei,hopen we verder te fietsen via Trento, Venetie, Ferrara en Assisi naar Rome.  Voor wie het leuk vindt, ons verhaal is te lezen op https://freekenannekeonderweg.wordpress.com/ .  Ik heb er zin in maar vind het ook een hele onderneming. Voor de uitrusting hebben we nog meer nodig. Want, we willen deze keer onderweg ook in een tentje slapen. Het lijkt me meer bij pelgrimeren passen. En we hopen zo meerdere pelgrims te ontmoeten. In Rotterdam is een heel geschikte winkel, http://www.bike4travel.nl/ een winkel voor vakantiefietsers en wereldfietsers. In die winkel is werkelijk van alles te krijgen voor deze levensgenieters. Daar rijden we naar toe.

Over korte tijd fietsen we via de Alpen naar Venetie, Ravenna, Assissi naar Rome.
Over korte tijd fietsen we via de Alpen naar Trento, Venetie, Ravenna, Assisi en Rome.

In de winkel kijk ik verbaasd om me heen. Wat een super fietsen. Aan te passen bij alle wensen en mensen,  vooral geschikt voor wereldfietsers. Zo’n fiets met een rubberen ketting en geen derailleur, dat is handig, nooit meer een ketting smeren. Onze Marloes kocht hier ook een fiets. Wij hebben geen nieuwe fietsen nodig, wel krijgen onze fietsen hier nieuwe voorvorken  zodat de voortassen er aan bevestigd kunnen. Wij zijn op zoek naar andere dingen. Ik heb geen verstand van dit alles maar de vriendelijke verkoper wel. Hij weet precies wat we bedoelen en wat voor ons het meest praktisch is. We kijken naar de super lichte tent die hier hangt. We krijgen goed advies over van alles waar we aan denken. Wat een handige tent, donzen tweepersoonsslaapzak, opblaasmatrasjes, enz.

Onze nieuwe binnen- en buitentent, gewicht 2,5 kg. Een van de lichtste 3 persoons tenten.
Onze nieuwe binnen- en buitentent, gewicht 2,5 kg. Een van de lichtste 3 persoons tenten.

Een grote doos wordt gevuld met alles wat we kopen. Oei, dit alles moet mee, dat moet lukken. We kopen immers ook voortassen, dat scheelt want daar kan ook van alles in. Maar, elke gram telt.. De voorpret is begonnen, we hebben nog heel wat voor te bereiden! ( Deze site volgen? Klik op volg in de zwarte balk bovenin)

2 gedachtes over “Bike4travel en van alles wat.

  1. Hoi, Wederom genoten van je verhaal.Wil je graag laten weten dat ik op zaterdag 2 mei een excursie geef in de Preekhilpolder, bij deze ben je daarvoor uitgenodigd.De wandeling start om 10.00 uur aan het einde van de Blomweg. Misschien tot dan. Groetjes Corrie Hanenberg

    Date: Mon, 20 Apr 2015 20:14:37 +0000 To: csmhanenberg@hotmail.com

    Like

Geef een reactie

