10 juni 2015 – Nog even geduld.

Voor ik als vrijwilligster ga werken in de herberg voor pelgrims, blijf ik nog een paar dagen in een appartement dat ik gehuurd heb, bijna tegenover de herberg.
Voor ik als vrijwilligster ga werken in de herberg voor pelgrims, blijf ik nog een paar dagen in een appartement dat ik gehuurd heb, het ligt vlakbij de herberg.

Daar zit ik dan, te wachten in ons mooie appartement in Abbadia a Isola, vlakbij de herberg voor pelgrims waar ik als vrijwilligster ga werken. Hier zijn mijn man en ik geëindigd op het eind van onze fietstocht naar Rome. We hebben een onvergetelijke tocht gehad. We hebben ervaren wat het is om pelgrim te zijn. Onderweg zijn, kwetsbaar zijn, nemen zoals het gaat, ook als het tegen zit. Ervaren dat het goed is terug naar de basis te gaan. We moesten leven van weinig geld omdat we beroofd zijn van al onze bankpassen, andere passen en geld. Per dag leven en vertrouwen dat het goed komt. Het is voor ons een les geworden. We hebben al deze ervaringen niet willen missen.

Vandaag heb ik mijn man bij de trein uitgezwaaid. Vanaf Pisa is hij met de fiets teruggevlogen naar huis. https://freekenannekeonderweg.wordpress.com/

Ik wacht op het volgende avontuur, want zo voelt het wel een beetje. Bijna gaat het gebeuren. Dan word ik verwacht in de herberg voor pelgrims om  daar als vrijwilligster te werken. Ik heb er zin in. Nooit eerder heb ik zoiets gedaan. Zorgen voor de pelgrims en luisteren naar de verhalen van de pelgrims die onderweg zijn. Hoe zal dat zijn? Zal ik het kunnen? Vroeg op staan, de zorg geven die nodig is, er zijn voor de ander?

Rechtsboven een foto van de herberg voor pelgrims. Ik heb al een klein stukje van de route in dit dorp gelopen.
Rechtsboven een foto van de herberg voor pelgrims. Ik heb al een klein stukje van de route in dit dorp gelopen.

(Deze site volgen? Klik op volg in de zwarte balk bovenin)

Een gedachte over “10 juni 2015 – Nog even geduld.

Geef een reactie

