Een telefoontje met een vraag.

Het begin is zo gewoon. De telefoon rinkelt. Ik hoor de stem van een vriendin en collega van lang geleden. Ik ben blij verrast want we hebben elkaar een hele tijd niet gesproken.  “Hoi, met mij, zou jij met mij als vrijwilligster willen werken in een herberg voor pelgrims?”
Zo’n vraag had ik niet verwacht. Ik ben er even stil van. Ik hoor dat de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome een oproep heeft gedaan in hun nieuwsbrief. De Vereniging zou graag een dienst terug aan herbergen willen doen. Vandaar de vraag: Wie zou een periode als vrijwilliger in een herberg voor pelgrims willen werken?  “Ik zal er over nadenken,” zeg ik.

Zo is het avontuur om in een herberg te gaan werken begonnen. Ik schrijf in een brief naar de Vereniging van Pelgrimswegen naar Rome wie ik ben en waarom het mij trekt om als vrijwilligster in een herberg voor pelgrims te gaan werken. We worden enthousiast, krijgen er zin in maar hebben ook vragen. Hoe meer ik erover nadenk, des te meer zin krijg ik. Verbaasd ben ik met het bericht van de Vereniging  dat we naar een herberg in Abbadia a Isola in Italie mogen gaan. De  terugvlucht wordt geboekt.

De Via Francigena (pelgrimsroute van Canterbury naar Rome) is bewegwijzerd.
De Via Francigena (1000 jaar oude pelgrimsroute van Canterbury naar Rome) is bewegwijzerd.

Ik verheug me op al de plannen. Want vooraf aan het hospitaleren hopen mijn man en ik verder te gaan met onze fietstocht naar Rome.
Alles bij elkaar vind ik het best een hele onderneming maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik geloof vast dat het zelf gaan pelgrimeren en het hospitaleren een bijzondere belevenis zal zijn. Ik ben benieuwd wat dit alles met me zal doen. Onderweg zijn en de weg gaan, ik sta er open voor!
( Deze site volgen? Klik op volg in de zwarte balk bovenin )

Een gedachte over “Een telefoontje met een vraag.

Geef een reactie

