11 juni – Een zonnige vrije dag.

Kijk ze hier lopen, al de pelgrims die de Via Francigena naar Rome volgen. Het pad loopt recht tegenover het appartement waar ik nog verblijf. Wat een overgang van het tentje tijdens onze fietstocht naar Rome naar hier. Het is een luxe, ik voel me een prinses. Vanmiddag wil ik genieten van het luieren bij het zwembad. Morgen, dan begint mijn avontuur in de herberg voor pelgrims.

Foto van een klein deel van Kloostercomplex, gebouwd in het jaar 1000 in Abbadia a Isola, rechts de herberg voor pelgrims waar ik als vrijwilligster ga werken
Foto van een klein deel van het kloostercomplex, gebouwd in het jaar 1000 in Abbadia a Isola, rechts de herberg voor pelgrims waar ik als vrijwilligster ga werken

Toch fiets ik nog  naar Monteriggioni, er zou een middeleeuws festival zijn maar dat is pas volgende maand. Ik loop het oude mooie kerkje binnen en steek een kaarsje aan. Hier naast is ook een herberg voor pelgrims. Ze zijn welkom lees ik vanaf half drie. Dan staat de deur uitnodigend open. Het logo van de gele pelgrim met zijn stok siert de stenen muur. Hagedisjes schieten voor mijn voeten weg.

De stad Monteriggioni
De stad Monteriggioni, een van de best bewaarde middeleeuwse steden van Italie, rondom ommuurd.

 

Het wordt heet, ik pak weer mijn fiets en rijd terug naar mijn appartement naar dat lekkere zwembad. Maar de lucht wordt donker, zou het weer gaan onweren? Het is best warm en ook met donkere wolken koel ik af in het zwembad. Ik zit hier niet alleen. Een familie uit Amerika zit ook te genieten. Het is gezellig zo. Heerlijk, zo’n vrije dag.

Er komen onweerswolken opzetten
Er komen onweerswolken opzetten

( Deze site volgen? Klik op volg bovenin de zwarte balk )

 

 

 

Geef een reactie

