22 juni 2015 – Met de fiets naar Siena.

siena

Het is al laat als we op de fiets richting Siena stappen. Het is steeds maar klimmen en daar krijgen we het heet van, gewoon maar rustig door fietsen. Onderweg stoppen we bij een restaurant waar het druk is en waar de lokale bevolking eet. Daar is het eten vast lekker. En dat klopt. We hebben weer genoeg energie om verder te trappen, want het klimmen gaat maar door. Nu fietsen we Siena binnen.

 

Vlaggen van de wijken van de stad Siena.
Vlaggen van de wijken van de stad Siena.

 

Leuk, hier was ik zo’n twaalf jaar geleden ook. Ik herken iets van toen. Om de beurt gaan we een oud kerkje in. We nemen de fietsen mee naar het grote plein. Wat een mooi gezicht is dit plein met de grote kathedraal. Ik krijg informatie over de jaarlijkse wedstrijd van de paarden tussen de elf wijken van de stad. We zien de elf vlaggen, elke wijk heeft zijn eigen vlag.

Kathedraal Sienna
Kathedraal Siena.

We gaan naar de bijzonder mooie zwart witte Duomo, en we kopen een kaartje om hier naar binnen te gaan. Voor mij is het leerzaam want ik krijg veel informatie over de ongelooflijk mooie vloermozaïeken en de fresco’s die we zien. We lopen nog een kapel binnen en zien de schilderijen van Piccolomini. Ook zien we grote boeken met bladmuziek. Ik kijk er met verwondering naar.

We fietsen terug naar Monteriggioni. Dat gaat snel nu we naar beneden suizen. Ik fiets nog even naar Castellina Scalo , doe daar enkele boodschappen en eet een lekker ijsje. Dan fiets ik toch nog even naar Abbadia a Isola om een baantje te zwemmen. Er zijn gezellige Amerikaanse gasten. We maken een praatje maar dan is het tijd te vertrekken omdat we vanavond uit eten gaan.

Het restaurant heeft een prachtig buiten terras met schitterend bloeiende bougainvilles. Het verfijnde Italiaanse eten smaakt heerlijk. Moe en tonnetje rond stap ik mijn bed in. Welterusten.

Geef een reactie

